Meglepetés lesz...

2012. április 8., vasárnap

Nyugger Húsvét - Vasárnap 8.

Jaj de jó, végre Húsvét! Feléledt bennem az ősi ösztön:) Magamtól keltem, egy órával a Kuled előtt. Ez nekem már elég ünnep. Békésen kávéztam, cigiztem, élveztem a madárcsicsergést. No de nem sokáig, a tettek mezejére kellett lépnem. A kaláccsal kezdtem, jobb hamar túlesni rajta. Még sosem készítettem, ha szar lesz, van idő leszaladni a pékségbe. Épp a konyha takarítással és az alapanyagok előkészítésével végeztem, mikor a Főshéf is befutott.
Itt gyakorlatilag még alszik, de a széket már odahúzta, ellenőrzi a munkát...



Szerencsére sikerült minden, a kalács szempontjából letális próbálkozást megakadályozni. Csak fél kiló lisztből csináltam, de akkorára dagadt, hogy ketté kellett szedni...


Hihi, itt röhög a kalács, éljen a légkeverés...


Időközben a többi dolgot is előkészítettük. A fiúk leugrottak a trafikba, addig nyugodtan behordhattam a cuccokat. Korábban már volt fetrengés, mikor bevittem a tányérokat, hát sosem eszünk már???. Várta őket a terített asztal...



Boldog (BÓDO) Húsvétot!...



Felméri a lehetőségeket...


Nem tagadom, a kalács igazán jó lett!:)...


Madárlátta csokitojás, ha már a sonkát pár kornyadt felvágott szimbolizálta...


Alaposan belakmároztunk nem kétség. Én is elégetett voltam. A további terveket némileg keresztbe húzta, hogy Adrinak mindenképpen most kellett találkozni Sadik nevű haverjával, úgyhogy ő elhúzott, ahelyett, hogy Jézus feltámadásán örvendezett volna velünk. Még szerencse, hogy a reggelit kegyeskedett megvárni. Mi elpakoltunk és lementünk a térre, hogy ebéd előtt valamelyest ledolgozzuk a reggelit. 
Hatalmas élet volt. Sosem voltunk  vasárnap délkörül, de rengetegen voltak a templomban és a kávézók is teljes házzal üzemeltek. Megismerkedtünk egy román hippi lánnyal és kutyájával. Ez mindkettőnket teljesen lefoglalt, nem tudtam fényképezni. A bicózás is halad, hajlandó a pedálra lépni, de hajtani nem tudja. Fájdalom, de a pszichedelikus labdát elvesztettük tegnapelőtt. Csak tegnap jöttem rá, akkor már kár lett volna keresni. Nem vészes amúgy, labdát venni úgy is élvezet:).
Itthon gyorsan megebédeltünk: sült tarja, párolt káposzta, tabuleh...


Az én kedvem szerint, de a husi Khalednek is bejött. Adri bárányos fogása 9 óta rotyogott, de messze volt még a vége:). Kuled kellően kimerült, nyugovóra tért. Adri is hazajött, még épp tudott jóéjt puszit adni.
Délután gondolj, gondolj, gondolj, de nem voltunk elég elszántak a kimozduláshoz. Én forszíroztam, de nem voltam elég meggyőző. Helyette ilyenek:

Szívószálazás...


Lukas harisnya megfigyelése...


Teraszháló megerősítése...


rohangálás...



Csábnézés...


4 körül, 7 óra főzés után Adri ebédje is elkészült. Nagyszerű fogás, bár nekem általában vannak kétségeim a főzési időt illetően. Sajnos nem sikerült megörökíteni, de pont így nézett ki. A neve fattah, ez a verzió ünnepi étek Egyiptomban (de sokfelé, sokféleképpen készítik)...


Elemei: sütőben pirított arab kenyér alul, rajta a pergős rizs (a miénk ezerszer jobb volt), rajta a fűszeres levesben főt bárányhús és egy nagyon fokhagymás, ecetes paradicsom szósz. A Khaled úgy nyelte a főtt husit, hogy az Apja teljesen elérzékenyült:). Desszertnek következett az én zserbó bonbonom, amit meg azért nem örökítettem meg, mert ocsmány volt, de finom. Csak a végeredmény...


Vajon mit néz? Ezúttal 'A szerelem Harley Davidson-on érkezik' című amerikai klasszikust:) A szinkron minősíthetetlen, de az eredeti verzió nincs fent sajnos. További téblábolás következett, némi halandzsával...


Lassan eljött a lefekvés ideje. Mindig rájövök, hogy 5-6 óra már több annál, amit ép ésszel kibírok velük összezárva. Fürdés után a darkos mesét mondtam: Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy kis genyó. Úgy hívták, hogy Khaled. Szétdobálta a játékait, eltörte az apja napszemüvegét, szétkente a kanapén a cipőkrémet. És ez még csak a feje...:)))

7 megjegyzés:

  1. Nagyon szép húsvétot csináltál szivem. Az asztalotok csodás volt, hát még a gyönyörű kis abroszkád a kaják alatt. Tüskivel kenterbe vertek engem kalácssütésben.
    Khaled ma is nagyot villantott. Eszméletlen a szókincse!

    VálaszTörlés
  2. Piroskám!
    Micsoda húsvéti menüt rittyentettél!:) A kalács receptért esedezem!:)Mi Ercsiben töltöttük a húsvétot, sütöttem egy remek répatortát,amit azzal a lendülettel otthon is hagytam.Most kicsit szikkadtan 3 naposan fogjuk megenni!
    Puszi

    VálaszTörlés
  3. Köszönjük:) Senkit se verek kenterbe, de jó volt a recept. Anita neked el is küldtem gmailen:) Még szerencse, hogy a répatorta bírja a gyűrődést:)))

    VálaszTörlés
  4. A te kalácsod fényévekkel szebb mint az enyém és foszlósabb. Viszont a sonkakérdés by Miklós nyilvánvalóan felülírja a kalácskérdést... Boldog H!

    VálaszTörlés
  5. Csatlakozom az előttem szólókhoz kalácsügyben. nagyon jól néz ki, én végül azt nem csináltam, de fogok, csak nem húsvétkor, hehe.

    VálaszTörlés
  6. Le a kalappal! Én is kérem a kalács receptet, de izibe!!! Miért nem léptél le egy kicsit, ha már ő is lelépett délelőtt barátkozni?

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm az elismerést, de a recept és a remek légkeveréses sütő érdeme az egész.

    VálaszTörlés