Meglepetés lesz...

2011. október 16., vasárnap

Szombaton naná, hogy Piac

Mióta itt vagyunk, egy kornyadt tonhal konzerven és a Pireuszi kikötőn kívül semmilyen közünk nem volt a tengerhez, bár mehettünk volna tengeri múzeumba, bícsre, stb. Hozzánk azonban legjobban passzol, ha a tengeri életérzést, a nevezett gyümölcsein keresztül próbáljuk megtapasztalni. 
Kinéztem a központi piacot az Athina úton. Az természetesen az Omóniáról (juj!) indul dél felé. Az időjárás nem sok jóval kecsegtetett, de felszereltük magunkat a szükséges védelmi eszközökkel aztán uzsgyi. 



Sokadszorra már egyre rövidebnek tűnik az Achranon utca, hamar a téren voltunk. 

 
Volt kis tüntetés is, sikerült képet is csinálni, hogy borzonghassatok.:)))

 Ezen a ponton nem rejtegethetem tovább titkos projektemet. Őrjítő magányomat, a kézimunka világának felfedezésével próbálom enyhíteni. Ezt a család minden tagja meg fogja szenvedni az biztos. Első áldozatom, mert egyenlőre sokkal erősebb vagyok nála:


Na de vissza a piacozáshoz.
Az Athina elején már látszott, hogy beletrafáltunk. Ordítozás hallatszott az utca mélye felől. Ez egy szép széles sugárút, dugig boltokkal, középtájon a piacok. Külön van, régi épületben a húspiac az egyik oldalon, végében a halpiac, a másik oldalon a zöldségpiac. Mindkettőnek a szélén sajtosok, fűszeresek, kávézók. Atomi állapotok, lépni nem lehet, különösen nem babakocsival. 


 A húspiac bejárata:


Mi azért igyekeztünk megharcolni a helyért, de közben, elmentünk a halasok mellett. Kb. tizedannyi helyük van mint a húsnak, ami nekem furcsa, mivel a számunkra legegzotikusabb halacskák sem drágábbak, mint egy kiló marhahús. Viszont mindent gyönyörűen "tálalnak" szépen, tisztán, gusztusosan, és harsányan kínálgatnak. Sőt húznak-vonnak, tukmálnak. Az Adrinak könnybelábadt a szeme a sok marha, bárány, kecske láttán.  



De mi halért jöttünk, nem hagytuk magunkat elcsábítani, viszont a halpiachoz mentünk egy nagy kört, egy kevésbé frekventált utcán. Az is megérte. Egy kis templom...


A halasoknál Adi már zokogott, a kisKhaled viszont megelégelte a kocsikázást, így én csak benéztem és hagytuk Adrit egy kicsit portyázni. Mi a bejárat előtt vártuk a zsákmányt:)


Fél kiló friss tintahallal és fél kiló apróhallal tért vissza. Mindezért 3 EUR-t fizetett, hát hihetetlen. 
Eztán a Khaled következett, mert a sok csillogó bolt között, állatos boltok is sorakoznak, eszméletlen kínálattal. Persze nekem a gyomrom forog tőle, de azért itt rostokoltunk egy órácskát. A Khaled elájult a hörcsögöktől, a járókelők a Khaledtől. A boltos néni is méregette, szerintem már elképzelte valamelyik ketrecben, mint vevőcsalogató attrakciót:)))) 



 Nem adtuk, inkább csellel tovább haladtunk, 1 millió galamb ígéretével, amit meg is kapott (mármint a Khaled). Láttunk végre romot egy gyönyörű téren. Temető féle lehet, de ott semmi információ nem volt róla, és egyenlőre nem is találok, de majd javítom:)




Már elég késő volt, de még beugrottam az 1EUR-s boltba. Végre leltünk egyet, mert a Khalednek nagyon szerény játékkészletet hoztunk, gyakorlatilag a nullával egyenlőt. A kioszkokban 3 EUR-t akartak kérni egy narancsméretű labdáért, a rablóbanda. Szóval vettünk ezt-azt, később megmutatom.
Sajnos ezen a ponton lemerült a gépem, így a gasztroblog ma elmarad, már ami a tintahal elkészítését akarta bemutatni. Holnap megesszük a halat, azt dokumentálom:) Annyit mondhatok, isteni volt, a Khaled is csak úgy szippantotta befelé.
A délután eseménytelenül telt, leszámítva az internet miatti idegeskedést. Estére szerencsére megjavult a kapcsolat, nyugodt szívvel tértünk nyugovóra.

9 megjegyzés:

  1. Pipikém! Szerencse, hogy még van sok időd a kézimunka világának felfedezésére. Bár ha Kiskhaled fejére egy tejeszacskót húznál, akkor is gyönyörű lenne. Vegyetek bérletet és járjatok gyakran a piacra.

    VálaszTörlés
  2. Ez a sapka nagyon kemény. De honnan veszed a technológiát? Az internetről? Úgy gondolom, ilyen körülmények között néhány nap alatt elkészülnél egy majdani esküvőre a násznépnek szóló egyéni ajándékokkal.

    VálaszTörlés
  3. Hát igen Gábi, ez a szerencse, mondjuk azóta összegabalyította a fonalamat, szerintem nem tetszik neki:) Most épp papucsot horgolok neki.

    Ágnes! A technológiát magam kísérleteztem ki, bár vsz. jobb lenne az eredmény, ha megnéztem volna a neten. Nektek Karira biztos, hogy már jobb lesz:)))

    VálaszTörlés
  4. Én épp arra utaltam, hogy teljesen professzionális. Minden elismerésem! Én kaptam Szabitól egy új komódot, annak a szerelésében éltem ki tegnap a kreatív energiáimat. Ma már elnyomom őket...

    VálaszTörlés
  5. Ja és meg kell jegyeznem az Ikea-globalizáció jegyében, hogy ha nem tévedek, a Tozsóék új pecójában pont olyan étkezőbútor van, mint Nálatok. De ezt majd ő megerősíti avagy szükség szerint cáfolja.

    VálaszTörlés
  6. Miklós azzal idegesít, hogy milyen hülyeség bloghoz kommentelni. Úgyhogy igyekszem jó hosszan írni, hogy ne tudjon addig se dolgozni jönni a géphez. Amúgy azt akartam írni igazából, hogy én is akarom ezt a piacot!!!!! Megcsináltam tegnapelőtt az utolsó balint most csak ácsingózom.

    VálaszTörlés
  7. Dehogy az, csak irigykedik, mert elfogytak a Balinok:) Hát édes, ettől eldobnád magad az fix.:))

    VálaszTörlés
  8. A piac hatalmas, itthon a pultokban ficeregnek a húsok, de ez a minden kitéve nagy hangulatos. A közös képetek is nagyon jó, szépek vagyok!
    És a sapi is faja.

    VálaszTörlés
  9. Jó az a kép hármatokról!!!!!A piac is szupilehet,biztos van sok finom fűszer is.Olyan jól írsz...tényleg néha gondolatban ott találom magam a messzi Görögországban!Puszi

    VálaszTörlés