Meglepetés lesz...

2011. december 2., péntek

Péntek 2, a semmittevés csimborasszója

Már reggel éreztem, hogy ma én vagyok a soros. Mármint a keringő gólyafos szerepben. Problémáim más forrásból eredetek, de ez nem lényeges. A fő célkitűzés mára csak a túlélés lehetett. Nem segített, hogy az ébresztő már fél 6-kor megtörtént. Kicsire nem néz az ember, felvettem a ritmust. 

 Khaled egy partvisnyéllel és a konyhaszekrényből sajátkezüleg kiszerelt pálcaformájú alkatrésszel játszik...


Khaled segít leszedni a ruhákat (ill. visszatenni, de ez részletkérdés)...


Khaled a helyére tolja a széket (szerencse, hogy ezen a képen sem látszik, melyik irányba mozdul:)...


Adri felkelt, leváltott, simán rendet rakhattam a konyhában;). Senki sem jelentkezett, hogy főzne nekem húsleveskét, úgyhogy maradékot ettünk. 

Khaled fogyaszt, mint egy kisangyal...


Adri korán elindult, új hónap, sőt rövid hónap, muszáj belehúznia.
A Khaledet is kidöntöttem már délkörül, erőgyűjtési szándékkal. 
Elég jót aludt és bár délelött még reméltem, ébredés után már világos volt, hogy nem megyünk mi sehova. Még a boltba sem akaródzott elindulni. Mondtam neki, hogy mi a helyzet, mai séta nuku. Namost, vagy remek szenzorai vannak, vagy átragadt rá az általános levertség, de egész délután tett vett, tévézgetett. Rakosgatott, rajzolt, pakolászta a műzlit. Mindent viszonylagos csöndben, de mindenesetre nagyobb pusztítás nélkül. Le vagyok kötelezve. Én elnyúltam a kanapén, ő hordta a cuccokat, de nem akart mindenáron rángatni, vagy hogy vessek cigánykereket. Az is lehet, láttam rajtam, hogy esélytelen:))) Este jó hosszú fürdés, valamiben csak el kell fáradni. Öltözés közben előadást tartott, melyben a PAPA, CICA, NŐ, EFTA (kinyitni), TÁTH (letenni, lemenni a földre) szavak keveredtek, bőségesen teleszőve számomra egyenlőre érthetetlen halandzsával. Neked is jó éjszakát, mondottam és angolosan távoztam:)))


Két érdekességet tudok mesélni, hogy feledtessem veletek, földrajzilag beszűkült mindennapjainkat, de az bármilyen városi nevezetességnél jobb.

1. Végre felfogtam egy szöveget, amit a Khaled mond!
Pl. nézi a meséjét és eszébe jut kicsit püfölni a klaviatúrát, ami halálos bűnnek számít. Majd megfullad a röhögéstől és ezt ordítja: NECSINÁ-MICSINÁ!:))))
Ebből is láthatjátok milyen visszafogott kultúrlény vagyok, szókincsemet tekintve ennél csak rosszabb verziók lehetnének. A jelenség tankönyvi, de rendkívül mulatságos:).

2. Barney szinte teljesen kiszorult a képből (hangos ováció és pezsgődurranások). 
Manapság Pingu a menő, de jön föl Tom és Jerry, valamint Garfield is. Na de történt tegnap, hogy Adrival vitatkoztunk (hogy mik vannak?). Az a bizonyos dal, melyik tv műsorban szerepelt. Gyorsan megkerestük a youtube-on, persze én állat rosszat tippeltem. Mindaketten imádjuk, úgyhogy lejátszottuk egyszer. Épp szieszta idő előtt, aztán pápá Khaledka. 
Felkelés után a szokásos MOMOzás félálomban (ez épp az aktuális kedvenc tv műsort jelenti, vagyis nézni akarja.) 
Adri hozza kifelé:
A.: Na Khaled nézed a Pingut? 
K.: NEM, MANAMANA!


Mit is mondhatnék? MAHNA-MAHNAM!:))) A videó egyébként teljesen jól jellemzi a családunkban uralkodó erőviszonyokat és hangulatot. A vége a legjobb. The question is...:)))

6 megjegyzés:

  1. Tényleg! A Muppet Show! Na az tényleg Khalednek való program!
    Mondtam én már régebben, hogy beszél ő, csak mi nem értjük. Majd kicsillannak a halandzsának tűnt dumából az értelmesebbnél értelmesebb gondolatok!
    Én azt hittem eddig, hogy a gyermek anyanyelve magyar! De nem így van. Ugye?

    VálaszTörlés
  2. Hát szigorúan véve igen, mert én vagyok az Anyja ugyanis. Viszont Adritól most nagyon hamar tanul.
    Vegyünk egy egyszerű példát:
    P.: lejössz? Erre azt kellene mondani, lejövök! Vagy legalább hogy jössz. Ezzel szemben:
    A.: Tát?
    K.: TÁT! Egyszerűek a szavak, rövidek és könnyen kiejthetőek a gyereknek. Majd otthon belehúz a magyarba, ha nem érti senki az arab hablatyot. Egyébként kb. 50% magyar, ill. arab szót tud:)

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikus. a Tát-ot mondta már a kádban is, amikor ruhástól ment bele. Meg már máskor is hallottam tőle.
    Mi az hogy 50%? 2 magyar és 2 arab? Kábé!

    VálaszTörlés
  4. Na jó, most megszámoltam (mielőtt lejáratod ezt a kis nyelvzsenit). 54 szót használ, ebben vannak több jelentésű, de állandó darabok. Kihagytam azokat, amiket csak egyszer kétszer mondott.
    Tudom, hogy még messze van a jelbeszélő csimpánztól, de én ezt sem néztem ki belőle:)))

    VálaszTörlés
  5. Ejnye, ejnye, Anyuka! Ilyeneket mondani... Hamarosan nem csak beszélni fog, hanem olvasni is, és akkor neked véged! A rohangáló narancssárga hajú Khaled vagy Adri? Vagy éppen mikor ki. Az egyértelmű, hogy te az egyik rózsaszín tehén vagy. :D

    VálaszTörlés
  6. Ma már jobban vagy? Halpiac? Én tegnap vérszemet kaptam, és vettem a Corában tőkehalat és pisztrángot. A tőkehalat már meg is ettük portugál módra. :)

    VálaszTörlés